Ahad, 17 Jun 2012

Aku Juga Ingin Dicintai - Teaser Bab 50



“Kau dengar cakap aku Lin. Aku tak nak jadi apa-apa pada kau,” kata Saiful bernada risau. Matanya menatap mesra wajah Haslinda.
“Kenapa kita perlu takut dengan dia? Dia bukannya tuhan untuk kita takutkan,” balas Haslinda tidak berpuas hati.
“Lin, kau tak kenal lagi dengan dia. Sekali kau dah terjebak, susah untuk kau kembali ke pangkal jalan. Aku tak nak dia usik kau. Aku sayangkan kau Lin,” kata Saiful bernada pujuk.
Tersentak Haslinda mendengarnya. Matanya membalas tatapan Saiful. Sejak bila Saiful menyayanginya?
“Aku sayangkan kau Lin. Aku tak nak apa-apa terjadi pada kau. Aku dah lama sukakan kau. Memang aku sakit hati lepas Nur Ain tolak pinangan aku, tapi lepas aku fikir-fikir balik sekarang ni, mungkin betul tindakan Nur Ain tu dulu,” luah Saiful jujur.
“Macam mana kau boleh terjebak dengan ‘dia’?” tanya Haslinda sekadar ingin tahu.
Saiful menghembus nafas lembut. Matanya dihalakan ke arah jalan raya yang penuh sesak dengan kenderaan.
“Semuanya bermula dengan niat Qistina nak kenakan Nur Ain,” mulai Saiful.
“Qistina?” ulang Haslinda.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan