Khamis, 16 Disember 2021

Tiada Dirimu

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

 

Alhamdulillah, karya saya yang ke 13 sudah pun terbit dalam bentuk Ebook. Pada yang pernah membaca kisah Ziqri, Rafiq dan Dalia, boleh baca sambungan kisah mereka dalam bentuk electronik book.

Pada yang belum pernah membaca kisah mereka, boleh baca di dalam blog BKHM atau di link bawah ini. 👇👇👇

                    Portal Ilham 

                    Facebook


*******************************************************


BLURB TIADA DIRIMU

 

Hanya kerana satu insiden, Dalia dan Shafiq terpaksa hidup dalam pelarian. Shafiq sanggup mempertaruhkan nyawanya sendiri demi keselamatan Dalia. Selama 2 tahun Shafiq memegang rahsia. Jika dengan rahsia itu membuatkan dia menerima segala cemuhan dan pukulan, dia sanggup demi adiknya, Dalia.

 

“Maafkan aku, Dalia. Bukan niat aku nak rahsiakan daripada kau. Ada baiknya kau tak tahu siapa mereka tu semua.” – Shafiq Akmal


Shafiq dan Dalia kemudiannya dipertemukan dengan Rafiq Adam. Pertemuan itu berlarutan sehingga membawa kepada satu perhubungan yang mesra dan istimewa. Rasa sayang dan kasih kepada Rafiq berputik dalam hati tanpa Dalia sedari. Namun dia sedar, siapalah dia untuk memasang impian bersama dengan Rafiq. Dia hanya seorang gadis selekeh yang dipandang sebelah mata oleh Rafiq.

 

“Kau kena cermin diri kau tu dulu, Dalia. Kau tu siapa? Dia tu siapa? Mana nak sepadan.” – Dalia Imani

 

Kehadiran Dalia di syarikat tidak disenangi oleh Ziqri Arif. Dia turut berpakat dengan Azie yang sememangnya tidak menyukai kehadiran Dalia di syarikat itu. Pelbagai usaha dilakukan oleh mereka berdua demi untuk menyingkirkan Dalia dari syarikat.

 

“Lepas ni kau jangan nak main-main dengan aku, Dalia. Aku boleh buat kau berhenti daripada syarikat ni. Ini amaran aku buat kau.” – Azie

 

Sikap ambil berat Rafiq terhadap Dalia menambahkan lagi kebencian Ziqri terhadap gadis  itu. Tatkala dia mengetahui tentang perasaan Dalia terhadap Rafiq, dia memasang rancangan. Baginya, Rafiq tidak layak untuk bahagia setelah apa yang dilakukan oleh Rafiq terhadapnya pada 2 tahun yang lepas.

 

“Aku tak akan mengaku kalah, Raf. Aku akan pastikan orang yang kau sayang pergi tinggalkan kau. Aku akan balas dendam atas apa yang telah kau lakukan pada aku dahulu.” – Ziqri Arif

 

Peristiwa yang berlaku kepada Shafiq menyebabkan Dalia berputus asa. Demi sebuah rahsia dan kebenaran memaksa Dalia untuk menerima tawaran Ziqri. Hanya dengan bantuan Ziqri, dia dapat menyelesaikan masalah yang sekian lama menghantui hidupnya dan Shafiq.

 

Tawaran apa yang ditawarkan oleh Ziqri kepada Dalia? Rahsia apa yang disembunyikan oleh Shafiq selama 2 tahun? Apa yang telah dilakukan oleh Rafiq sehingga menyebabkan Ziqri berdendam?

 

*******************************************************


Pada yang berminat, boleh dapatkan TIADA DIRIMU di Shopee atau direct melalui Facebook saya. Sekarang ada harga promosi.

Akhir kata, terima kasih pada yang menyokong serta membaca karya-karya saya selama ini. Tanpa anda semua, siapalah saya ketika ini.

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan